Warsztaty „Zarządzanie czasem w pracy stroiciela”

Na prośbę wielu stroicieli, Akademia Umiejętności SPSF organizuje warsztaty z efektywnego zarządzania czasem. Warsztaty poprowadzi Bartosz Rapp, który szkolił już stroicieli, zna specyfikę tego zawodu i dla członków SPSF przygotował dedykowany program dwudniowych warsztatów. Zajęcia odbędą się 21-22 lutego 2015 w Poznaniu. Liczba miejsc ograniczona!

Zarządzanie czasem zarówno zawodowym jak i prywatnym to jedna z najważniejszych umiejętności jakie warto w życiu posiąść. Mimo iż, wydawać by się mogło, że jest to sprawa banalna, bardzo często tak naprawdę nie zarządzamy swoim czasem poprawnie, a w dużej liczbie przypadków nawet wcale. Bardzo często towarzyszą nam myśli: „zrobię to później”, „jutro też jest dzień…”. Niestety zazwyczaj nie dopuszczamy do siebie fundamentalnej prawdy, że czas, to jeden z tych nielicznych zasobów w naszym życiu, który jest skończony i nieodnawialny.

Kliknij, by zobaczyć, jakie szkolenia zaplanowaliśmy w 2015 roku?

Adresaci warsztatów:
Warsztaty przygotowane są przede wszystkim z myślą o stroicielach pianin i fortepianów. Co bardzo ważne, przygotowane są przy współpracy aktywnego zawodowo stroiciela, który doskonale zna specyfikę zawodu i wiążące się z nim zadania i obowiązki. Uwzględniają one aspekty takie jak: zarządzanie swoim czasem przeznaczonym na działalność zawodową, a także omawiają narzędzia i techniki ułatwiające pracę i zarządzanie relacjami z klientami.

Cel warsztatów:
Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z narzędziami, technikami i frameworkami ułatwiającymi planowanie i zarządzanie czasem. Każdy zainteresowany poprawą jakości swojego życia  z pewnością wyniesie z niech gotowe do zastosowanie techniki, metody i narzędzia, które pozwolą mu zapanować nad niekończącym się strumieniem napływających obowiązków i zadań. Wiedza zdobyta podczas zajęć z pewnością pomoże okiełznać i stłumić uczucie przytłoczenia i chaosu, które często prowadzą do frustracji i przemęczenia. Osoby, które z kolei już dobrze zarządzają swoim czasem, będą miały okazję poznać kilka ciekawych technik z grupy „Life Hacking”, które ich codzienną pracę powinny uczynić jeszcze prostszą, a planowanie wygodniejszym. Zarządzanie czasem ważne jest nie tylko w pracy, ale również w życiu osobistym, dlatego też warsztaty zostały przygotowane tak, aby wszystko czego będą dotyczyć i uczyć można był w prosty sposób zastosować również „po godzinach”.

Program zajęć:

Część I: Wstęp

  1. Psychologia chaosu (jak poradzić sobie z uczuciem wypalenia i przytłoczenia przez codzienne obowiązki i pracę. Dlaczego tak często czujemy, że zamiast panować nad pracą, praca panuje nad nami?)
  2. Wielozadaniowość (jaki model pracy wybrać: sekwencyjny czy równoległy?)
  3. Potęga planowania (wielu ludzi nie wierzy w potęgę planowania. Ci co wierzą nie chcę planów zmieniać. Jak znaleźć złoty środek?)
  4. Delegowanie zadań (If there is something we are not able to do more efficiently, cheaper, and better than the competition, it does not make sense to do it, and we should hire somebody who will be better in doing the job than we are” Henry Ford)
  5. Siła nawyku (co nawyki mogą zrobić dla Nas, a co robią wbrew naszej woli?)
  6. Cykl Deminga (“It is not necessary to change. Survival is not mandatory.” W. Edwards Deming)

Część II: Metodologie zażądania czasem

  1. First things first (Metodologia opracowana i popularyzowana przez Briana Tracy)
  2. Geting things done (Metodologia opracowana i popularyzowana przez Davida Allena)
  3. Personal Kanban (Adaptacja metodologii opracowanej przez Taichi Ono w Toyota do celów osobistych)
  4. Mindmaping (Narzędzie stymulujące kreatywność i wspomagające planowanie opracowane przez Tonyego Buzzana)
  5. Pomodoro (Skuteczne zarządzanie czasem przy realizacji zadań wymagających wysiłku intelektualnego. Technika opracowana przez Francesco Cirillo)
  6. Łączymy różne style zarządzania czasem (Każda metodologia wspierająca zarządzanie czasem ma swoje zalety. Często mają wiele części wspólnych. To co je różni często stanowi o ich sile. Warto więc połączyć ich możliwości…)
  7. Inbox Zero (Jak utrzymać naszą skrzynkę poczty elektronicznej pustą i w sposób nie angażujący nas)

Część III: Narzędzia

  1. Narzędzia offline czy online? (Czy warto korzystać z narzędzi elektronicznych czy pozostać wiernym notesowi i kalendarzowi. Co, kiedy i dlaczego jest lepsze?)
  2. Listy TO DO – narzędzia online (Todoist, Remember the Milk, Any do)
  3. Systemy Kanban – narzędzia online i offline (Trello, Kanbanery)
  4. Systemy CRM – zarządzanie współpracą z klientami (vTiger)
  5. Inbox Zero (Klient poczty elektronicznej)

Trener – Bartosz Rapp
rapp_japanAbsolwent Politechniki Poznańskiej na wydziale Informatyki i Zarządzania. Zawodowo manager zespołów, project manager, jak również trener i coach zarządzania czasem, zarządzania projektami oraz organizacji pracy w zespole. Zwolennik i propagator ruchu Lean i Agile (zarządzanie zwinne) stosowanych w wielu nowoczesnych firmach, a w szczególności w dalekowschodnich koncernach takich jak Toyota, Yamaha, Fujitsu, etc.  Pracował i szkolił zespoły i kadrę managerską, w takich firmach jak np.:

  • Poznańskie Centrum Superkomputerowo Sieciowe,
  • Fundacja Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
  • Wolters Kluwer S.A.

Uczestnik takich szkoleń jak między innymi:

  • Lean Leadership Workshop
  • Lean Leadership Basics by Zbigniew Jarzącek (GlaxoSmithKlein)
  • One day in Toyota Production System by Aoki Mikiharu (Shinsei Consulting)
  • Developing Lean Leadership by Jeffrey K. Liker
  • To be a mentor? by Anna Piasecka (Talents Focus)
  • Leadership Essentials by Maria-Cristina DeBrigard (Executive Development Interactive)
  • Let’s build on our strengths (House of Skills)

Informacje organizacyjne:
Termin: 21-22 lutego 2015 roku
Miejsce: Poznań
Czas szkolenia: 2 dni szkoleniowe, przerwy kawowe i przerwy obiadowe.
Koszt: 600 zł – członkowie SPSF i uczniowie TBF w wieku minimum 18 lat oraz absolwenci TBF z ostatnich pięciu lat, 1200 zł – byli członkowie SPSF, 1800 zł – pozostałe osoby. Koszt obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, certyfikat. Nocleg i wyżywienie we własnym zakresie. Polecamy apartamenty niedaleko miejsca szkolenia, szczegóły po przesłaniu zgłoszenia.

Więcej informacji i zgłoszenia: tel. 696 115 661, e-mail: sekretariat@spsf.pl